Update from last two weeks

6 september 2014 - Belleville, Canada

Het wordt weer eens de hoogste tijd om mijn bloq bij te werken!!!!! Ik ben net een paar dagen terug van mijn solotrip naar Alqonquin........ over mijn ervaring om alleen een paar dagen in de wildernis door te brengen bericht ik jullie in een volgend reisverhaal. Eerst wil ik jullie bijpraten over de laatste week van augustus.

Het weer is nog steeds uitstekend hier. Naast grasmaaien heb ik de uil; die ik voor Toms verjaardag had gemaakt, afgelakt. Ben wel tevreden met het resultaat.  Dinsdag 26/8 is het warm.... 30 graden dus ideaal om een duik te nemen in de Moira en wat te zonnen...... lijkt wel vakantie..... :-) Tom en Joanne zijn naar Toronto voor het concert van Tom Petty en zullen daar overnachten. Ik ben toch alleen dus ga maar eens 'Skinnie Dipping'  (tja.....wat zal dat zijn....???) .....  weer een ervaring rijker...... :-) Gedurfd misschien ook met Garpikes in het water...... als die hun tanden in de hotdog zetten laten ze namelijk niet snel meer los......

Owl finish\'d   In the sun

Met tante Trudy ben ik woensdagmorgen naar Trenton gegaan voor koffie en een bezoekje aan een winkeltje waar je producten uit Nederland kunt kopen. Een pak speculaas gaat mee....... om vast te wennen aan de smaak...... maar ook  pannenkoekenmix gaat mee want ik zal binnenkort 'pancakes' voor de familie gaan bakken. In een 2e hands winkel koop ik wat spullen die ik goed kan gebruiken voor mijn Alqonquin tocht.

Vooral tijdens de warme dagen hoor je zowel overdag als savonds de vele krekels en spinkhanen tsjirpen en krassen....... mooie geluiden. De cicade...... :-) is echter de kampioen als het op decibels aankomt. Dit vreemd uitziende insect brengt een luid en vreemd geluid voort...... een scherpe toon die langzaam verder aanzwelt waarna de volumeknop langzaam wordt terug gedraait. Een typisch geluid.

cicade

Af en toe gaan Tom en ik tegen de avond vissen..... wie vangt de grootste vis....... uiteindelijk blijft het onbeslist en vangen we beide; zowat op het zelfde moment, een mooie meerval. Ik ben al blij dat ik eindelijk eens wat anders boven water haal dan takken of lege haak.... Nu de uil klaar is heb ik een ander project gevonden om mee bezig te zijn....... een van de stukken hout die we eerder uit de rivier hebben gehaald heeft een bijzonder vorm en kleur dat ik hier iets mee wil gaan doen........ hopelijk gaat het lukken om te maken wat in in gedachten heb.....

Uiteraard maak ik regelmatig tochtjes met kano of fiets. Vroeg het water op met de boot blijft schitterend. Het is niet altijd makkelijk om vanuit de kano scherpe foto's te maken...... en vanwege de stroming kun je niet te lang de peddel laten liggen.... Soms heeft echter zo'n bewogen foto ook wel iets aparts...... zoals deze afbeelding van een Green Heron die hierdoor wat artistieks heeft gekregen.... Tijdens een wandeling met Tom komen we o.a. langs een oude schoolbus die dienst doet als jachthut. Vanaf volgende maand is het jachtseizoen weer geopend en zal men vast voor nieuwe wanddecoratie gezorgd worden......

gooses    Green Heron art  Old schoolbus hunters hut  Hunters hut

Zaterdag 30/8 gaan we naar de honkbalwedstrijd van de Blue Jays tegen de New York Yankees in Toronto. Samen met Tom, Jack, Scott, Mark en John vertrekken we rond 9 uur richting the Big City. Onderweg wordt er gekaard en als we rond de middag aankomen parkeren we vlak bij het Rogers Centre Stadium. Bij het Sports Café gaan vooraf wat eten...... het café ligt tegenover het Air Canada Centre waar ik 4 jaar geleden Rush zag optreden tijdens de Time Machine Tour. Als we in het stadion zijn zoeken we onze plaatsen en we hebben op de 1e ring goed zicht op het speelveld. De Jays hebben na een prima seizoens start een flinke dip gekend maar vandaag winnen ze van de Yankees met 2 - 0. Het is een heel ander spelletje dan voetbal. De werper(s) ofwel 'Pitchers' genoemd, zijn met name belangrijk en dienen te voorkomen dat de slagman de bal de tribune in kan slaan. Mooi om eens mee te maken.

Sports Cafe Toronto Blue Jays against New York Yankees Bautista hits a homerun Rogers Centre

Zondag staat in het teken van mijn trip naar het Park. Van de buren kan ik de kano lenen want die van Tom is te zwaar om Portages mee te doen in je eentje. Daarnaast eten kopen en de kleding uit te zoeken..... 'travel light' is het devies!