Last week in Canada......

3 oktober 2014 - Sudbury, Canada

Hierbij het laatste reisverhaal van mijn verblijf in Canada. Woensdag 8 oktober vlieg ik vanaf Pearson Airport Toronto terug naar huis na een fantastische zomer die ik bij familie heb mogen doorbrengen.

Tijdens het verblijf van Erik hebben we naast een 5 daagse trip in Alqonquin Park o.a. een openlucht museum bezocht in Madoc. O'Hara Mills is een verzameling oude gebouwen stammend uit de periode eind 1800. Naast een oud schoolgebouw, smederij en zaagmolen is het huis van de O'Hara's te bezichtigen inclusief oorspronkelijke inrichting. Leuk om te zien hoe deze; voor die periode rijke familie, leefde. Naast gebouwen is er gereedschap te zien..... een kar die werd gebruikt om grote stenen van het land te halen is bijzonder. Met behulp van "horsepower" werd de kar over de grotere stenen gereden om vervolgens middels een ijzeren klem vast te pakken en deze van het land af te rijden.

Stonemover  grey barn  watermill

Afgelopen woensdag was het mooi nazomerweer....... mooie dag om met de quad op pad te gaan. Ik ben zo'n 30 km noordwaarts gereden over de oude spoorlijn. Als ik een open stuk terrein passer zie ik 2 coyotes het grassland oversteken...... als ik de motor stilzet en camera wil pakken, haasten ze zich om in de dekking te gaan. De afgelopen weken konden we ze savonds regelmatig horen  als we bij het kampvuur zaten maar ik had er nog geen gezien....... en overdag zie je ze zowiezo zelden. Een gelukstreffer dus. De tocht over de trail gaat verder door landbouwgebied, over bruggen en door moeras.

IMG_1798

Bridge on trail

Coyote

Coyoto2

County  County2

Als ik s'ochtends Beau uitlaat, ga ik altijd even kijken bij de stapel rotsblokken, waartussen de porcupines zich overdag ophouden. Ik zie regelmatig een moeder met 2 jongen....... deze zijn donkerder gekleurd en hebben nog weinig stekels...... Het zijn grappige en loome beesten........ extra reden om de hond, als ik foto's wil maken, even vast te maken aan een boom. Het is en blijft een Duitser die Beau..... (hij wordt ook wel Shultts genoemd.....).

Porcupine young  young porcupine

Gisteren heb ik samen met Scott en Tom een bezoekje gebracht aan Alqonquin....... Scott heeft nog nooit een Moose in het echt gezien en wilde graag met ons het park bezoeken...... de missie mag duidelijk zijn...... maar helaas werkt dat niet zo in de natuur........ Veel Japanners, enkele Chinezen........maar geen Moose........ We lopen enkele wandelroutes en kunnen nog een beetje genieten van de kleurenpracht....... die is namelijk al over z'n hoogtepunt heen en veel blad is al gevallen. Erik en ik hebben dus goed getimed........op precies het juiste moment de Indian Summer op z'n mooist mogen beleven.

Tom & Scott  road HW 60HIGHWAY 60 fALL  Forrest green and yellow

Park sign  rapid

Forrest sceneri

Vanochtend zoals gebruikelijk Beau uitgelaten...... ik hoorde 'm (de Weimaraner) op een gegeven moment flink tekeer gaan..... ik zag hoe hij onder een boom stond te blaffen en omhoog keek......... hij had ditmaal een wasbeer de stuipen op 't lijf gejaagd........ het beestje zat op de tweede etage te trillen van de narrow escape.

racoon tree  little woodpecker

Zaterdag 4/10 wordt een Early Thanksgiving Diner gehouden bij Tom en Joanne! Zo'n beetje de hele familie zal hier in Foxboro gezellig bij elkaar komen....... de kalkoen ligt al in de vriezer........ een beste lummel...... die mogen Tom en ik morgenvroeg gaan vullen om daarna...... hopelijk....... samen met de familie van te genieten.

LEAFS

Ik heb slechts nog enkele kleine dingen te doen......... voordat ik volgende week woensdag naar huis ga. De zomer is voorbij en de weersvoorspelling voor de komende week zal vooral regen en koelere temperaturen brengen. De strakke wind van vandaag heeft veel bladeren die twijfelden of ze zouden gaan vallen, over de streep getrokken...... Men bereid zich vast voor op de winter...... haardhout wordt opgestapeld en ik heb vandaag de kano alvast weer opgeborgen....... het tuinmeubilair zal later deze maand volgen........ De bevers hebben al flinke burchten gemaakt en men zegt dat bij dergelijke forse bouwwerken van de gebroeders bever een sgtrenge winter zal volgen......... het zou zo maar kunnen. Voor mij is het echter bijna "Time to go Home".

Groetjes Andre                                            portret

1. Marjanne:
    4 oktober 2014
    wat mooi dat we de afgelopen 3 maanden jouw belevenissen hebben mogen delen! wat een geweldige verhalen en foto's!
    we wensen je nog een fijne laatste week en geniet van het Early Thanksgiving diner, alvast een goede terugreis gewenst!
    groetjes van Marco, Marjanne,Bram en Jelle.
  2. Hanneke de Haan:
    4 oktober 2014
    Vissen, jagen, motorrijden....ik kan me zo voorstellen dat een jongensdroom uitgekomen is!
    Goed je straks weer in levende lijve te ontmoeten.
    Tot ziens in de Graafschap.

Groetjes, Hanneke
  3. Arjan Prinsen:
    5 oktober 2014
    Hoi André ,
    Wat hebben we genoten van al je belevenissen en de mooie verhalen wat je daar heb mee gemaakt de afgelopen maanden.
    Geniet nog een paar dagen en een hele goeie vlucht terug.
    Zie je volgende week als we naar Pendragon gaan.

Groetjes, Arjan,Wilma,Ruben & Matthijs
  4. Erik & Karin:
    5 oktober 2014
    Dag André,

Nog een paar dagen en dan kun jij de kids en Jeanette weer in je armen sluiten, ook weer fijn! Leuk om je verhalen te lezen. Tot snel. liefs van ons allemaal.
  5. Oma Lala:
    6 oktober 2014
    Moin andre met mem wat een geweldige verslagen van je geweldige reisavonturen

en de prachtige foto'sen alvast een dikke knuffel voor je verjaardag morgen 7october en doe de Canadezen de h'groetenxxxxxx en goede reis terug mamoetska ps. Wat geweldig dat ik je kon volgen fantastisch en nou in het Italiaans. Ariverdertsie bai bai