From Foxboro to Toronto and back

20 september 2014 - Sudbury, Canada

Het is weer de hoogste tijd voor een update van mijn bloq....... dus hierbij een korte impressive van de 'avonturen' van afgelopen week.

Zaterdag regent het de hele dag........ perfecte dag om het huis schoon te maken.... stofzuigen en de kamer voor Erik gereed maken. Ik zal zo lang in de Mancave slapen...... dit is de ruimte boven de garage waar Tom en z'n vrienden de lange winteravonden doorbrengen....... met o.a. een bar en pooltafel.......

Pool ik wordt soms zo moe van die man..... :-)

Afgelopen maandag trof ik tijdens de ochtend wandeling met Bo dan eindelijk enkele porcupines aan...... In de buurt van een hoop stenen waar ze zich graag in verstoppen hoorde ik gekraak in een van de cedertree's en zag een flink stekelvarken naar beneden komen en die zich verstopte tussen de rotsblokken. Ik had geen tijd om een foto te maken en was ook meer benauwd voor Bo........ ik kan natuurlijk niet met Bo thuiskomen met een bek vol stekels.... Maar even verder zie ik er nog 2 in een boom..... en ik kan ze eens goed bekijken. Het zijn flinke beesten met aardige klauwen en zo van dichtbij hebben ze wel wat punkachtigs.......

Porcupine  2 porcu  Porcu

Rond de middag verterk ik richting Toronto waar ik in Georgtown een paar nachtjes bij Chris zal overnachten. Dinsdagmorgen ga ik eerst een stuk wandelen in de omgeving van zijn huis..... een mooi pad loopt langs een oude watermolen uit 1800 maar  nu een ruine is. Het pad loopt via enkele heuvels en brengt je tot de spoorbrug.

Old Mill  Trail Georgtown  Train bridge

Smiddag zal Erik rond half 5 landen op de airport dus we hebben nog tijd voor een tochtje langs wat bierbrouwerijen in de omgeving....... Uiteindelijk belanden we bij de Creemore Brewery en kunnen wat smaken proeven.... Oktoberfest bijvoorbeld..... Als we op tijd op het vliegveld willen zijn moeten we haast maken...... Erik hoeft maar 10 min. te wachten dus dat valt mee........ :-)

Brewery  Beer ketel  Chris                                                                                  Chris

Erik heeft 3 dingen op zijn lijstje staan "wat te zien"....... The Falls, de CN Tower en Alqonquin. Woensdag gaan we naar de Niagara Falls en hebben een prachtige zonnige dag uitgekozen voor deze trip. De watervallen blijven prachtig om te zien. Vanaf de boot "de Hornblower" kom je dichtbij de muur van water..... een regenponcho is niet overbodig...... het is net of je een flinke bui op je pet krijgt. Op de terugweg stoppen we nog even bij een liftbrug zodat schepen het kanaal op kunnen.  In 2007 kwam dexze brug in het nieuws omdat er een schip met de brug in aanvaring kwam en in brand vloog.

US Falls  Maid of the Mist Falls  Waterwall    Brug

Donderdag gaan we richting Downtown....... rond 11 uur parkeren we de auto vlakbij de tower in een parkeergarage. Bij de tower is het nog lekker rustig..... alleen jammer dat het nogal bewolkt is. Vanaf een hoogte van zo'n 346 meter heb je een fantastisch uitzicht op de stad en Lake Ontario. Staand op de glazenvloer geeft je een idee hoe hoog je staat.

Glassfloor

Beneden gekomen gaan we een kijkje nemen bij de Train Museum waar buiten enkele prachtige oude treinen staan opgesteld. Bij de Amsterdam Brewery eten en drinken we wat voordat we richtig huis....... Foxboro gaan.

CN in mirror  High Buildings  View over Lake Ontario

Amsterdam Brewhouse  train museum  CLC

train detail

Vandaag (zaterdag) waren we uitgenodigd door Grace om mee te helpen met het planten van 300 bomen namens de TD Bank waar Grace werkt. Met een groepje mensen hebben we de bomen vrij vlot geplant. De burgemeester was er uiteraard ook even en maakte een foto van ons drieen voor een Tweet...